Головна » Файли » Ігри та вправи » Профорієнтаційні

Ділова гра "Спляче місто"
08.08.2017, 17:03

Мета: підвищення, у учасників рівня усвідомлення особливостей трудової діяльності в найбільш престижних на даний момент сферах діяльності

      Гра може бути проведена як з групою в 12-15 чоловік, так і з цілим класом і розрахована на учнів 9-11 класів. Дана ігрова процедура може виявитися ефективною і при роботі з дорослими людьми і навіть в роботі з професійними психологами і профконсультанта ми. За часом методика займає зазвичай близько години, хоча нерідко учасники готові грати і півтори години.

      Ігрова процедура побудована за принципом традиційних ділових ігор і включає наступні основні етапи:
І. Загальна інструкція: "В деякому місті (якщо гра проходить в якомусь конкретному українському місті, то краще сказати: "приблизно в такому місті, як ваш...") деякі злі сили зачарували всіх жителів, перетворивши їх в млявих, майже сплячих істот. Щоб розбудити людей необхідно якось запалити в них іскру життя. Для цього необхідно запропонувати жителям прості і зрозумілі, але при цьому реалістичні програми поліпшення їхнього життя. За умовою гри, наш клас (або група) повинен протягом уроку розробити такі програми за наступними напрямками:

1 - порядок і спокій в місті, зниження числа злочині і правопорушень (юридичні аспекти);

2-більш досконале управління містом (мерська влада, управління);

3 - пожвавлення економічного життя, підвищення добробуту і зайнятості жителів (економіка в широкому сенсі);

4 - щастя жителів, допомога у вирішенні сімейних, особистісних проблем, допомога в пошуку сенсу життя (психологічні аспекти);

5 - здоров'я жителів, профілактика захворювань і збочень, вирішення екологічних проблем (медицина).

(В залежності від конкретної ситуації ведучий гри може змінити або доповнити перелік програм. Наприклад, можна розглянути і такі програми як "поголовна комп'ютеризація жителів", "розвиток туристичного бізнесу "," розвиток торгівлі та сфери послуг "," наука і освіта "та ін. Важливо, щоб таких програм не виявилося занадто, хоча б не більше 5-7 штук. інакше гра стане занадто громіздкою.). Зараз ми розіб'ємося на команди відповідно до перерахованих програмам, попробуємо скласти такі програми і подивимося далі що у нас вийде, тобто чи зможемо ми розбудити жителів міста. Але при цьому ми повинні виконати важливі умови: якщо хоча б одна з програм взагалі ніким не розроблятиметься, то сплячі жителі навіть слухати нас не захочуть, не те, щоб прокидатися ".

ІІ. Ведучий коротко виписує на дошці назви програм (порядок, управління, економіка, щастя людей, здоров'я). Далі він пропонує підняти руки тим учасникам, які хотіли б попрацювати над першою програмою (порядок), і виписує кількість бажаючих на дошці. Після цього - бажаючих попрацювати над другою програмою і т.д. Коли виявиться, що для якоїсь програми бажаючих взагалі не знайдеться, то потрібно буде нагадати про те, що в цьому випадку гри не вийде.

ІІІ. Далі ведучий розсаджує все команди за окремі столи і дає таке завдання; "Протягом 10-15 хвилин кожна група повинна на листочку визначити 5 основних справ для реалізації своєї програми. Спочатку можна виписати не 5, а більше таких справ, але потім в процесі групового обговорення необхідно залишити тільки 5 найважливіших напрямків роботи. При цьому всі виділені справи (напрямки роботи) обов'язково повинні бути реалістичними, тобто необхідно враховувати реальну ситуацію (приблизно таку ж як у вашому місті на даний момент). Бажано, щоб пропоновані програми поменше нагадували те, що пропонують зазвичай так звані економічні і політичні "лідери", тобто постарайтеся запропонувати більш розумні програми ... Після цього кожна група повинна буде визначити, хто з її учасників виступить від імені даної групи (представить розроблену програму) і відповість на питання інших учасників гри ".

IV. Учасники приступають до роботи. Деякий час ведучий не втручається в обговорення і лише зазначає на уточнюючі питання, а далі все частіше і частіше нагадує учасникам про час і про те, що в кожній групі повинен бути обраний доповідач (або два доповідача), які представили  свій проект програми.

V. Нарешті, доповідач і від кожної групи представляють свої програми і відповідають на питання. Щоб даний етап проходив цікавіше, провідний також повинен бути готовий ставити питання у випадках, якщо учні раптом розгубляться і перестануть задавати свої питання до доповідачів. Тому ведучому попередньо слід заготовити невеликий перелік гострих питань для кожної групи. На даному етапі особливо важливо підтримувати високу динаміку обговорення. Досвід проведення даної гри показав, що учні проводять обговорення досить серйозно і зацікавлено. Наприклад, багато програм часто виявлялися мало реалістичними через "проблеми з фінансуванням" або через "слабку підготовку кадрів" ..

VI. При підведенні загального підсумку всі учасники самі повинні визначити, але кожній групі, наскільки запропоновані програми були продуманими, реалістичними, цікавими і наскільки вдалося зробити ці програми не суперечливими один одному ... Якщо більшість програм виконують ці умови, то можна сказати, що жителі міста якщо і не прокинуться остаточно, то хоча б відкриють очі і "потягнуться" ...

Категорія: Профорієнтаційні | Додав: yasochkayasnay | Теги: профорієнтація, Ділова гра
Переглядів: 1029 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar