Головна » Файли » Ігри та вправи » Профорієнтаційні

Профорієнтаційна гра "Збагачення професії"
17.07.2017, 21:04

Мета: розширити знання про світ професій; спонукання до усвідомленого вибору професії.

Ведучий перед початком гри готує достатню кількість невеликих карток (з розрахунку три картки на одного учасника). На кожній картці зліва малюється (маркером або жирним фломастером) буква. Краще використовувати досить популярні літери: А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, З, І, К, Л, М, Н, О, П, Р, С, Т, У, Ф, Х, Ц, Ч, Ш, Е, Ю, Я. В принципі, будь-то літери можна задіяти частіше на картках - якщо з них починаються якісь відомі, популярні професії.  
     Сама гра починається з того, що кожен учасник отримує по три картки. На кожній йому треба написати одну професію - щоб її назва починалося з вказаної букви. Якщо учасник може придумати кілька професій на одну букву, то нехай він напише ту, яка йому більше подобається. Якщо жодна професія не приходить йому на розум, то може попросити допомоги у сусідів або навіть у всієї групи.
      Після цього ведучий збирає всі картки і складає їх в коробку написами вниз.
    З учасниками проводиться невеличка розмова. Тут слід пояснити їм, що з часом будь-яка професія змінюється. Взяти, наприклад, лікаря. Ще років сто тому чи двісті медицина була зовсім іншою. Лікарі, щоб знизити тиск або вивести отруту з організму, займалися кровопусканням. Або, скажімо, професія шахтаря. Раніше рубали вугілля ручним інструментом, а наверх його доставляли з допомогою коней.
   Чому професії поступово змінюються? Тому що розвиваються технології, тому що самі професіонали змінюють свою професію, вдосконалюють ті чи інші операції. Це називається збагачення професії. Кожен з нас може взяти участь в цьому ...
   Всі учасники по черзі витягує з коробки, не дивлячись, картку з випадковою професією. Кожен зачитує те, що йому випало. Далі у всіх є кілька хвилин на роздуми. Потрібно відповісти на питання: «Як я можу збагатити цю професію? Який особистий внесок внести в її розвиток?». Час можна засікти за допомогою пісочного годинника, які ставляться на очах у всіх.
    Коли час вийде, кожен озвучує свою позицію. Якщо той чи інший учасник не знає, що йому сказати, плутається у відповіді, ведучий або інші учасники тренінгу можуть йому допомагати, задаючи навідні запитання або підказуючи.
    Коли все виступлять, провідний роздає залишилися картки (по дві на кожного). Тепер завдання учасників - спочатку подумати, а потім вирішити, хто ж з інших учасників міг би внести найбільший вклад в розвиток тієї чи іншої професії. Цим людям треба і віддати ці дві картки. Можна обидві картки віддати одній людині, можна різним людям. Собі залишати картки можна.
    У підсумку учасники тренінгу отримують своєрідну зворотний зв'язок від інших. При цьому хтось із учасників може отримати багато карток, а хтось ні однієї. Ведучому треба коректно пояснити цю ситуацію, нікого не ображаючи.

Категорія: Профорієнтаційні | Додав: yasochkayasnay
Переглядів: 1363 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 0
avatar