Головна » Файли » Заняття, тренінги » 1 - 4 класи |
23.07.2017, 13:59 | |
Тренінг для учнів «Мій клас очима кожного» Мета: формування в учнів навичок толерантного спілкування з однолітками. Хід тренінгу Вправа. «Я вчуся в цьому класі ...» (7-10 хв.) Психолог просить згадати, хто, коли вперше зустрівся з колективом присутніх і висловити особисту думку про головну проблему колективу в формі: «Закінчи речення». На дошці написані дві пропозиції. Давайте кожен спробує закінчити перше речення «Мені подобається в нашому класі ...» і кожен продовжить свою думку. Психолог каже першим, намагається висловити позитивну думку про класному колективі. Учні по черзі висловлюють свою думку. Вправа. Правила. (7-10 хв) Можна провести гру «Ні правил», особливо при певній пригніченості настрою класу. Можна просто відзначити, що потрібно домовитися про правила спілкування в колі, тому що таке спілкування відрізняється від звичайного в класі. Учні будь-яким способом діляться на пари, кожна пара придумує правило. Всі правила самі учні записують на дошці, після короткого обговорення і «об'єднання» правил залишаються 3-5 «основних», наприклад: - Бути активним. - Бути толерантним - Слухати один одного. - Сміятися можна, але не з людини (але по-доброму) - Кожна думка має право на існування і висловлювання. (Кожна думка - внесок в загальну справу). Вправа «Ідеальний клас». (30-35 хв. - 15-20 хвилин на підготовку в групах, 10-15 хвилин на презентацію і 5-7 хвилин на обговорення) За допомогою звичайної лічилки клас об'єднується в чотири групи, які отримують завдання: уявити і презентувати іншим ідеальний клас в певний час або за певних обставин. Презентації готуються у вигляді колажів з усним коментарем. Теми презентацій: «Ідеальний клас перед уроками» «Ідеальний клас після уроків» «Ідеальний клас на контрольній» «Ідеальний клас на перерві» Учні працюють в групах у столів з канцтоварами; готують колажі і домовляються про порядок презентації, розподіл ролей і т.п. Можна заздалегідь приготувати також вирізки з дитячих і молодіжних газет або журналів (фото, малюнки різних ситуацій) і запропонувати учням використовувати їх в колажі. Психолог контролює хід підготовки груп, консультує, допомагає. Презентації груп проходять по попередньо встановленим порядком. Колажі кріпляться у вигляді виставки в попередньо приготованому психологом місці (стіна, дошка, стенд). Психолог пропонує обговорити те, що сталося, з наступних питань. - Який образ класу вам сподобався найбільше? Чому? - Що для вас було приємно робити в групі, а Ви не хотіли, те й робили, і чому? - Що ви готові робити заради дружби в класі? Релаксаційні вправу-гра «Атоми і молекули». (3-5 хв.) Кожен учень вибирає, що він буде постійно робити (стояти, стрибати, бігати, стояти на одній нозі і т. П.). Поки ведучий говорить «Атоми, атоми, атоми ...», кожен виконує свою вправу. Ведучий оголошує «Молекули по два (по три, по п'ять і т.п.)». Учні об'єднуються в молекули і намагаються «на ходу» домовитися, що саме будуть робити все в кожній молекулі зокрема. Ведучий змінює умови 5-6 разів. Психолог запитує, чи сподобалася гра і просить подумати, як було частіше: учень виконував те, що робили інші, або інші робили те, що пропонував робити він. Рефлексія. (7-10 хв.) Учні знову сідають в коло на ті ж місця, які займали на початку заняття. - Що б ви не хотіли ніколи повторювати після сьогоднішнього заняття? - Що б ви хотіли повторити в іншому колективі? Що саме? Чому? - Що з приємних речей, які ти пережив сьогодні, не могли б з тобою трапитися ніде? Чому? Всі питання спрямовані на формування почуття цінності класного колективу. | |
Переглядів: 581 | Завантажень: 5 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 1 | |
| |