Головна » Файли » Заняття, тренінги » 1 - 4 класи

Тренінг для учнів «Мій клас очима кожного».
23.07.2017, 13:59

Тренінг для учнів «Мій клас очима кожного»

Мета: формування в учнів навичок толерантного спілкування з однолітками.

Хід тренінгу

Вправа. «Я вчуся в цьому класі ...» (7-10 хв.)

Психолог просить згадати, хто, коли вперше зустрівся з колективом присутніх і висловити особисту думку про головну проблему колективу в формі: «Закінчи речення».

На дошці написані дві пропозиції. Давайте кожен спробує закінчити перше речення «Мені подобається в нашому класі ...» і кожен продовжить свою думку.

Психолог каже першим, намагається висловити позитивну думку про класному колективі.

Учні по черзі висловлюють свою думку.

Вправа. Правила. (7-10 хв)

Можна провести гру «Ні правил», особливо при певній пригніченості настрою класу. Можна просто відзначити, що потрібно домовитися про правила спілкування в колі, тому що таке спілкування відрізняється від звичайного в класі.

Учні будь-яким способом діляться на пари, кожна пара придумує правило. Всі правила самі учні записують на дошці, після короткого обговорення і «об'єднання» правил залишаються 3-5 «основних», наприклад:

- Бути активним.

- Бути толерантним

- Слухати один одного.

- Сміятися можна, але не з людини (але по-доброму)

- Кожна думка має право на існування і висловлювання. (Кожна думка - внесок в загальну справу).

Вправа «Ідеальний клас». (30-35 хв. - 15-20 хвилин на підготовку в групах, 10-15 хвилин на презентацію і 5-7 хвилин на обговорення)

За допомогою звичайної лічилки клас об'єднується в чотири групи, які отримують завдання: уявити і презентувати іншим ідеальний клас в певний час або за певних обставин. Презентації готуються у вигляді колажів з усним коментарем.

Теми презентацій:

«Ідеальний клас перед уроками»

«Ідеальний клас після уроків»

«Ідеальний клас на контрольній»

«Ідеальний клас на перерві»

Учні працюють в групах у столів з канцтоварами; готують колажі і домовляються про порядок презентації, розподіл ролей і т.п. Можна заздалегідь приготувати також вирізки з дитячих і молодіжних газет або журналів (фото, малюнки різних ситуацій) і запропонувати учням використовувати їх в колажі.

Психолог контролює хід підготовки груп, консультує, допомагає.

Презентації груп проходять по попередньо встановленим порядком. Колажі кріпляться у вигляді виставки в попередньо приготованому психологом місці (стіна, дошка, стенд).

Психолог пропонує обговорити те, що сталося, з наступних питань.

- Який образ класу вам сподобався найбільше? Чому?

- Що для вас було приємно робити в групі, а Ви не хотіли, те й робили, і чому?

- Що ви готові робити заради дружби в класі?

Релаксаційні вправу-гра «Атоми і молекули». (3-5 хв.)

Кожен учень вибирає, що він буде постійно робити (стояти, стрибати, бігати, стояти на одній нозі і т. П.). Поки ведучий говорить «Атоми, атоми, атоми ...», кожен виконує свою вправу. Ведучий оголошує «Молекули по два (по три, по п'ять і т.п.)». Учні об'єднуються в молекули і намагаються «на ходу» домовитися, що саме будуть робити все в кожній молекулі зокрема. Ведучий змінює умови 5-6 разів.

Психолог запитує, чи сподобалася гра і просить подумати, як було частіше: учень виконував те, що робили інші, або інші робили те, що пропонував робити він.

Рефлексія. (7-10 хв.)

Учні знову сідають в коло на ті ж місця, які займали на початку заняття.

- Що б ви не хотіли ніколи повторювати після сьогоднішнього заняття?

- Що б ви хотіли повторити в іншому колективі? Що саме? Чому?

- Що з приємних речей, які ти пережив сьогодні, не могли б з тобою трапитися ніде? Чому?

Всі питання спрямовані на формування почуття цінності класного колективу.

Категорія: 1 - 4 класи | Додав: yasochkayasnay
Переглядів: 581 | Завантажень: 5 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 1
avatar
0
1 klockovaan • 20:21, 21.11.2017
Очень полезная информация, спасибо Татьяна Александровна !
avatar