Головна » Файли » Заняття, тренінги » Педпрацівники

Тренінг «Дозволь собі бути щасливим»
[ Викачати з сервера (65.5 Kb) ] 30.10.2017, 22:11

Тренінг «Дозволь собі бути щасливим»

 

 Мета: Розкрити глибину розуміння поняття «щастя» кожного з учасників тренінгу. Навчання навичкам саморегуляції і розслаблення, формування позитивного емоційного стану. Відпрацювання навику впевненої поведінки, самопізнання.

Завдання: Розвивати у педагогів уміння короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки і усвідомлення унікальності кожної людини; розвивати рефлексивні навички.

 

Хід проведення тренінгу

 

Вступне слово (5 хв.)

Психолог - Тема нашої сьогоднішньої зустрічі - «Дозволь собі бути щасливим». Так, що таке щастя? Впевнена, що кожен з нас хоча б раз у житті задавав собі це питання, намагався визначити для себе поняття щастя. І для кожного щастя - це щось своє. Щось таке, що ти відчуваєш постійно, а недолік цього відчуваєш особливо різко і боляче. Ми всі хочемо бути щасливими. А що таке - щастя? Які його складові? Що впливає на наше відчуття щастя? Як навчитися бути щасливим? Про це і поговоримо на сьогоднішньому заняття.

Притча «Щастя»

Бог сліпив людину з гліни, і залишився у нього невикористаний шматок.

- Що ще зліпити тобі? - запитав Бог.

- Зліпи мені щастя, - попросив чоловік.

Нічого не відповів Бог, і тільки поклав людині в долоню залишився шматочок глини.

- Подумайте і скажіть, чому Бог поклав на долоню залишився шматок глини?

Знайомство «Моя улюблена іграшка»(5 хв.)

Мета: Налаштувати на вільну атмосферу в колективі, доброзичливе ставлення один до одного.

Психолог: У кожної людини в дитинстві була улюблена іграшка. А памятаєте ви свою іграшку? Яка вона була? Розкажіть про почуття які викликають спогади про неї.

Іграшка мого дитинства

Коли мені було ___ років, в мене була іграшка на імя _____

Прийняття правил групи.

1. Спілкування на основі довіри.

2. Спілкування за принципом "тут i тепер".

3. Щирість спілкування.

4. Конфіденційність того, що відбувається в групі.

5. Активна участь у тому, що відбувається

6. Повага до того, хто говорить.

 

Вправа «Картинки емоції» (5 хв)

Мета: згуртування, неформальне спілкування педагогів.

Матеріали та обладнання: Картинки «Емоції» 

Інструкція. Виберіть одну або кілька картинок, які відображають ваш настрій, світовідчуття, переконання або які вам просто сподобалися. Розкажіть, чому ви вибрали ці картинки. (Вчителі пояснюють свій вибір.)

Мозковий штурм «Способи саморегуляції в ситуації стрессу» (10 хв.)

Мета: з'ясування способів управління своїми емоціями.

Учасники діляться на групи і відповідають на питання:

- Як боретеся з негативними емоціями?

В процесі обговорення складається список способів боротьби з негативними емоціями. Отриманий список коригується і доповнюється тренером групи.

Вправа «Ревізія взаємин» (10 хв)

Намалюйте себе і оточуючих Вас в житті людей символічно, у вигляді кружечків.

Намалюйте стрілки від Вас до інших людей і від них до Вас.

Позначте, що саме Ви даєте іншим, і що вони дають Вам. Це може бути що завгодно: почуття, предмети, явища, дії.

Підпишіть ці стрілки.

Намалюйте також стрілки, що позначають те, що Ви віддаєте чи не цим людям, а в решті навколишній світ, а також намалюйте такі ж знаки від інших людей: що вони віддають не вам, а іншим людям.

Тепер погляньте на свій малюнок і дайте відповідь на питання:

З ким і як Ви контактуєте: з ким більше, з ким менше?

Від кого Ви більше отримуєте? Від кого - менше?

Кому Ви більше даєте? А кому - менше?

Що є спільного, які закономірності Ви бачите?

Чи уникаєте Ви контактів з будь-ким? Чому?

Чи хотіли Ви контактів з будь-ким? Чому?

Чи уникаєте Ви чийогось бажання контактувати з вами? Чому?

Чи хотіли Ви, щоб хто-небудь ще контактував з Вами?

Чи отримуєте Ви від інших все, чого ви потребуєте?

Чи вдається Вам віддавати в навколишнє середовище все, що Ви хочете віддати, і все, що Вам не потрібно?

Тепер намалюйте довгу лінію потреб в контактах, один кінець якої відповідає повному уникнення контактів, а другий - повного і безперервного прагненню до контактів.

Дайте відповідь на наступні питання:

Де Ви розташуйте себе на цій лінії?

За якими ознаками свого життя і подій Ви дізнаєтеся, що перебуваєте саме в цьому місці цієї лінії?

Де Ви хотіли б бути розташовані?

За якими ознаками Ви зможете дізнатися, що прийшли до того, до чого хотіли б прийти?

Вправа «Голова» (5 хв.)

Професія педагога відноситься не тільки до розряду стресових, це професія управлінської праці. Учитель змушений протягом робочого дня безупинно впливати на учнів: у чомусь їх стримувати, пригнічувати їх волю і активність, оцінювати, контролювати. Таке інтенсивне управління навчальною ситуацією викликає у вчителя "стрес керівництва" і, як наслідок цього, при перенапруженні, різні фізичні нездужання. Одна з найбільш частих скарг вчителів - на головні болі, важкість у потиличній області голови. Пропонується вправа, що допомагає зняти неприємні соматичні відчуття. Станьте прямо, вільно розправивши плечі, відкинувши голову назад. Постарайтеся відчути, в якій частині голови локалізовано відчуття тяжкості. Уявіть собі, що на вас громіздкий головний убір, який тисне на голову в тому місці, в якому ви відчуваєте тяжкість. Подумки зніміть головний убір рукою і виразно, емоційно скиньте його на підлогу. Потрясіть головою, розправте рукою волосся на голові, а потім скиньте руки вниз, як би позбавляючись від головного болю.

Вправа « Я сильний – я слабий» (5 хв.)

Мета: допомогти членам групи відрізнити впевнену поведінку від невпевненого, сприяти розвитку впевненості в собі через рольове програвання.

Процедура: Учасники розбиваються на пари і стають кожен один навпроти одного. Перший учасник в парі витягує вперед свою руку. Другий учасник в парі намагається опустити руку напарника, натискаючи на неї зверху. Перший учасник в парі повинен постаратися утримати руку, кажучи при цьому голосно і рішуче: «Я сильний». Тепер повторюємо те ж саме, але перший учасник в парі каже «Я слабкий», вимовляючи це з відповідною інтонацією, тобто тихо, сумно. Спробуйте помінятися.

Питання:

1. Коли вам було легше утримати руку: в першому чи в другому випадку?

2. Чому, як ви думаєте?

3. Які почуття Ви відчували під час виконання цієї вправи?

4. Який вплив надавали вимовлені Вами фрази «Я сильний», «Я слабкий» на виконання завдання?

Вправа «Малюнок Я» (20 хв)

Мета: розширити уявлення про себе, самопізнання.

Процедура: Взявши олівці, або фломастери, папір учасники розташовуються в будь-якому місці кімнати. Бажано щоб поруч один з одним ніхто не сидів. На листку паперу їм належить намалювати власний образ в алегоричній формі так, як вони себе представляють. Для малювання дається певний час.

Наприклад, 10 хвилин, після закінчення, якого все ж не слід жорстко вимагати закінчення малювання, треба дати можливість кожному учаснику закінчити свій малюнок в спокійній обстановці.

Інструкція учасникам: «Можете малювати все, що хочеться. Це може бути картина природи, натюрморт, абстракція, фантастичний світ, гостросюжетна ситуація, щось в стилі ребуса, в загальному все, що завгодно, але з чим ви асоціюєте, пов'язуєте, пояснюєте, порівнюєте себе, своє життєве стан, свою натуру ».

Коли малюнки виконані, провідний їх збирає і перетасовує у випадковому порядку. Ведучий пропонує кожному учаснику по черзі вибрати зі стосу малюнок і демонструючи його групі, просить учасника поділитися враженнями, що за людина могла його намалювати. Чийсь коментар обмежується одним словом, хтось ділиться більш докладними здогадками. Це не найважливіше. Головне - сприяти тому, щоб висловилися всі, включаючи і авторів малюнків. Автору пропонується висловитися, що називається, для маскування.

Питання:

1. Поділися враженнями, який людина могла намалювати даний малюнок.

2. Які риси має ця людина?

3. Це впевнена в собі людина або навпаки?

4. Коли висловлювалися з приводу вашого малюнка, які почуття ви переживали?

5. Чи все висловлене про це малюнку збігається з Вашими якостями?

 

Категорія: Педпрацівники | Додав: yasochkayasnay | Теги: тренінг, для педагогів.емоційне вигорання
Переглядів: 1084 | Завантажень: 25 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 1
avatar
0
1 klockovaan • 20:30, 21.11.2017
Полезная информация
avatar