Головна » Статті » Вчителям » Ігри, конкурси, розваги

ПРОФІЛЬНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ

Рекомендації учням у справі

профільного самовизначення

1. З метою профільного самовизначення відвідуйте зустрічі з

спеціалістами, ходіть на екскурсії, здобувайте професійну інформацію та

професійні консультації.

2. Будьте активними учасниками роботи у Малій Академії Наук, беріть

участь у різноманітних олімпіадах, спартакіада, конкурсах, КВК ( так як

вже сам процес написання наукової роботи розвиває спеціальні уміння:

збирати і аналізувати інформацію, організовувати та проводити

дослідження, поглиблює знання про професію, напрям діяльності,

сприяє свідомому вибору майбутньої професії) .

3. Відвідуйте уроки, курси за вибором, спецкурси, факультативи, гуртки

та секції.

4. Беріть активну участь у психодіагностичній роботі психолога вашого

навчального закладу, дізнавайтеся про її результати, отримуйте

консультації , включайтеся до просвітницької роботи.

5. Вивчайте психологічні особливості свого віку, можливості їх

застосування .

6. Беріть участь у концертах, виставах, інших виховних заходах.

7. Намагайтеся якомога більше читати, так як читання розширює

кругозір, розвиває мислення , формує активний словник людини,

покращує пам’ять та ерудицію.

8. Навчайтеся початкових навичок у своїх батьків у процесі різних видів

домашньої роботи ( це можуть бути сільськогосподарські, ремонтні,

кулінарні роботи,побутова праця ).

9. Самостійно працюйте з періодичною пресою, науково-популярною,

довідковою, енциклопедичною літературою з тих питань, що вас

цікавлять, це сприяє поглибленню спеціальних знань .

10. Для того, щоб не помилитися у виборі слід скористатися системою

розподілення професій за предметом праці, розробленою академіком Є.

Климовим . Він поділив професії на 5 типів :

· 1 тип : "людина – природа". Предмет праці – рослини, тварини,

мікроорганізми . Важливі спостережливість, терплячість, акуратність,

фізична витримка, дбайливе ставлення до природних об’єктів.

· 2 тип : "людина – техніка". Предмет праці – технічна система, матеріали,

об’єкти. Важливі: інтелектуальні якості, координація рухів, технічне

мислення, зорова і слухова чутливість, використання схем, графіків,

креслень, точність, плавність рухів , швидке переключення і розподіл уваги.

· 3 тип: "людина – людина". Предмет праці – люди, групи, колективи,

об’єднання людей. Важливі: моральність, вміння налагоджувати

взаємини, емоційна стійкість, комунікативні навички , товариськість.

· 4 тип: "людина – знакова система". Предмет праці – умовні знаки,

цифри, коди , натуральні та штучні умови. Важливі: комп’ютерна

грамотність, гарна пам’ять, точність сприймання, стіка концентрація

уваги.

· 5 тип : "людина – художній образ". Предмет праці – художні образи,

умови їх побудови. Важливі: розвинений художній смак, художні і творчі

здібності, багата уява – поява нових образів.

11. Пам’ятайте про те, що ви можете об’єктивно перевірити свої

здібності та уміння за допомогою спеціальних тестів та вимірювань.

Категорія: Ігри, конкурси, розваги | Додав: Lem_ur (04.01.2018)
Переглядів: 382 | Теги: профорієнтація, як обрати професію, рекомендації психолога, профільне самовизначення | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 0
avatar